איך בוחרים את סוג השיש המושלם למטבח?

בין אם החלטתם לשפץ או לעצב את המטבח שלכם או בין אם אתם בונים מטבח חדש מאפס, המשטח מהווה אלמנט מרכזי בעיצוב המטבח. ועם מגוון האפשרויות הקיימות בשוק והדעות השונות לגבי מה הכי טוב, קל ללכת לאיבוד. הרשו לנו להקל עליכם ולעזור לכם לבחור את המשטח האידיאלי למטבח שלכם.
במטבחים מעוצבים ישנם סוגי משטחים שונים כגון עץ, שיש, קרמיקה, גרניט, בטון, זכוכית, אבן ופלדת אל חלד ועוד סוגים שונים של תרכובות ושילובים.

לפני ששוקלים את היתרונות והחסרונות של כל חומר, להלן מספר שיקולים שעל פיהם קל יותר להחליט:

תחשבו על פרקטיות – האם אתם משתמשים הרבה במשטח במטבח כמשטח עבודה? מה מרגיש לכם הכי נוח? האם תצטרכו לנקות אותו לעתים תכופות? זכוכית לדוגמא הינה משטח ששומר על גביו טביעות אצבעות, אם יש ילדים בבית אז הזכוכית תדרוש ניקיון רב.
עמידות בחום – אם אתם רגילים לבשל הרבה או לארח כמות גדולה של אנשים אז חשוב לשקול משטח אשר עמיד בחום כגון גרניט על מנת שיהיה נוח להוריד סירים ומחבתות מהאש למשטח ובחזרה.
עמידות ושחיקה – משטחים שונים נוטים להיות בעלי אורך חיים שונה בהתאם לשימוש בהם. אפילו מבחינה אסתטית, משטחי מתכת לדוגמא נוטים לצבור שריטות עם הזמן, לעומת אחרים וזה גם שיקול שיש לקחת בחשבון.

מהם היתרונות והחסרונות של כל סוג משטח?

ריכזנו עבורכם את סוגי המשטחים הכי נפוצים בכדי לעזור לכם לעשות בחירה מושכלת מבין המשטחים השונים:

גרניט – גרניט הינה האבן הנפוצה ביותר במשטחים למטבחים. בעבר נעשה בה שימוש בעיקר במטבחי יוקרה והיום היא נגישה ונפוצה מאוד בכל סוגי המטבחים. הגרניט מגיעה בדרך כלל במבחר רב של צבעים והיא עמידה בפני טמפרטורות גבוהות וספיגת כתמים. זוהי אבן יפהפייה שתמיד נראית טוב גם במטבחים קלאסיים וגם במודרניים, היא עמידה ביותר ואינה דורשת תחזוקה גבוהה. קיים טיפול הנעשה אחת לכ-10 שנים על מנת לשמר את האבן ותו לא.
עץ – זהו משטח מסורתי שבנו אתו הרבה מטבחים בשנים עברו. מטבח שלם מעץ בדרך כלל ידרוש הרבה טיפול והגימור המגן על העץ עלול להישחק מהר ודורש גם הוא התייחסות. לכן בשנים האחרונות העץ איבד פופולריות כמשטח ראשי, אך עדיין אפשר להשתמש ביתרונותיו לאזורים משניים כגון אזור הכנה לפני אפייה, אזור חיתוך ודלפק אכילה. גם במשטחי קרמיקה נעשה שימוש רב באזורים משניים במטבח.
בטון – הבטון צובר תאוצה בשנים האחרונות בעיקר בגלל הנוחות שבבניית המשטח והתאמתו הקלה למטבח קיים. פעמים רבות הוא מוכן עוד לפני שהוא מגיע למטבח עצמו. כשקונים משטח בטון חשוב לבדוק את איכות הגימור של המשטח כי קיימת סכנה לשחיקה וסדקים עם הזמן.
בחירת המשטח מהווה החלטה חשובה לשנים רבות – לכן חשוב שתהיה זו הבחירה הנכונה ביותר עבורכם, כזו ששמה דגש על כל הצרכים שלכם במטבח.

מאמרים נוספים

אודות שיש כהן

האהבה למראהו הקלאסי של השיש ולעבודת איכות ברמת אמן, ליוותה את חברתנו מהרגע הראשון ואינה רק מחויבותנו המקצועית, היא לא פחות ממסורת משפחתית רבת שנים.

אנו דואגים בכל עת להתעדכן בהם וליישם בעבודתנו את האמצעים המתקדמים ביותר כדי להבטיח לך מוצרי איכות ושירות ברמה הגבוהה ביותר.

צרו עימנו קשר

לייעוץ מלאו פרטים

דילוג לתוכן